Veel bedrijven hebben toegang tot grote hoeveelheden ruwe data die onbenut blijven. Dit heeft onnodig hoge kosten en beslissingen die gebaseerd zijn op aannames tot gevolg. Bovendien kost het interpreteren van de data veel tijd en moeite.
Een dashboard biedt belangrijk inzicht voor het nemen van goede beslissingen. Het is eigenlijk een visualisatie van relevante bedrijfscijfers (en daarbuiten). Of het nu gaat om verkoopcijfers, voorraad of productiesnelheid, de weergegeven gegevens zijn afhankelijk van jouw specifieke vraag. Bij GSD helpen we bij het vaststellen van de echt relevante vragen, zodat jouw business dashboard alleen relevante gegevens toont. Zo heb je altijd de juiste stuurinformatie binnen handbereik.
Het doel van een dashboard is om in één oogopslag relevante informatie overzichtelijk en visueel weer te geven voor effectieve besluitvorming. De mogelijkheden voor een dashboard zijn eindeloos en hangen af van de specifieke behoeften van jouw bedrijf, zoals sales, marketing of operations. Om tot een effectief geheel te komen doorlopen wij altijd minimaal drie stappen: analyse van jouw vraag, jouw data en tot slot de visualisatie.
De juiste vragen stellen, om inzicht te krijgen in je data.
Dashboard consultant Robert helpt je hierbij.
Liever teruggebeld worden?