Wie bij GSD binnenloopt, ziet direct de goed gevulde schaal met fruit staan. Die wordt wekelijks geleverd door Het Fruit, de onderneming van Rogier en Iris van Avendonk. Voor de administratie van hun bedrijf konden ze wel een moderne app gebruiken. ‘Toevallig’ is dat het dagelijks werk van GSD en dus kwam er een handige applicatie om bestellingen makkelijker te laten verlopen. Rogier vertelt.
''Ongeveer 25 jaar geleden begonnen wij met het leveren van vers fruit aan bedrijven. In eerste instantie waren dat vooral kinderdagverblijven. Een aantal jaar later kwamen daar steeds meer bedrijven bij. In de hele Kempen hebben we klanten die wekelijks fruit bij ons bestellen. Steeds meer ondernemers zien het als waardering naar hun werknemers om een gezonde snack aan te bieden. Een positieve ontwikkeling vinden wij.
De bestellingen die de bedrijven doen, zijn in principe altijd 'standaard' maar kunnen per week aangepast worden. Die aanpassingen kwamen op verschillende manieren binnen: via de mail, een appje, een sms en al de wijzigingen werden op een briefje geschreven. Zo ging het vanaf het begin. Er was één medewerker een hele vrijdag bezig om die wijzigingen over te typen in ons bestelsysteem. Het werd steeds meer en dus werd het tijd om eens grondig te automatiseren. We leverden al fruit bij GSD en hebben daar onze vraag neergelegd. Het bleek gewoon mogelijk om via één systeem de wijzigingen door te voeren en te integreren in ons bestelsysteem.
We zijn nu aan het proefdraaien met twee vestigingen van een kinderdagverblijf en de resultaten zijn super. Voor onze klanten is het eenvoudig om via een link het juiste aantal bananen, appels en druiven door te geven en wij schieten die informatie eenvoudig door naar onze administratie. We zijn nu al blij en verwachten dat we deze manier van bestellen snel door kunnen trekken naar álle klanten. Het grote voordeel: we kunnen zo eigenlijk geen bestelling meer over het hoofd zien. Een post-itje kan nog wel eens wegwaaien en een sms'je niet gezien. Dat is via dit systeem niet meer mogelijk.
We kijken ernaar uit dat het systeem bij alle klanten operationeel is en hebben er vertrouwen in dat dat binnen afzienbare tijd zover is. Het was geweldig om dit proces met GSD in te gaan. Wij legden onze vraag neer, zij dachten mee, kwamen met voorstellen, verbeteringen en mogelijkheden en máákten het gewoon. Het overleg was altijd constructief en effectief. We zijn zó blij dat we met hen in zee zijn gegaan. Dit levert echt een serieuze tijdswinst op, maar vooral is voor iedereen het gebruiksgemak enorm toegenomen.''
Liever teruggebeld worden?