Google gaat mobile-friendly websites voorrang geven

Per 21 april 2015 wordt ‘mobile-friendliness’ zwaarder meegewogen in Google’s mobiele zoekresultaten, en dus in de ranking factor van websites.

Quote van de Google webmaster blog:
Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results.

Dit betekent dat de verandering invloed heeft op de mobiele zoekresultaten van Google.

Ik verwacht dat we na april verschil gaan zien in de ranking van sites die mobiel-vriendelijk zijn t.o.v. de desktop websites.
De mobiel-vriendelijke websites (lees responsive websites) zullen hoger gaan ranken wanneer een bezoeker zoekt vanaf zijn mobiel.
Logisch, Google wil de beste zoekresultaten geven, en aangezien niet mobiel-vriendelijke websites een slechte user experience geven op mobiele apparaten, zal Google deze lager ranken.

Waarom vind Google mobiel zo belangrijk?

  • Er zijn veel onderzoeken die verwachten dat mobiel zoeken in 2015 groter word als desktop zoekopdrachten.
  • Google krijgt de schuld wanneer een bezoeker via Google op een slechte mobiele website komt.
  • Mobiel speelt een cruciale rol bij b2c. 
De conclusie is dat het verstandig is om te zorgen dat uw website responsive is.
Dit zal een positieve invloed hebben op de vindbaarheid van uw website binnen Google.

Is uw website al responsive en geschikt voor mobiele apparaten?
Neem  contact met ons op, we adviseren u  graag.


Bron: Google webmaster blog

 

Even bellen?

Bel met GSD B.V.+31 497 - 842 611

Liever teruggebeld worden?